Jak jsem prodal byt v Jáchymově o 140.000 Kč víc, než majitel požadoval.

Prodávat reality je mou každodenní realitou a čas od času se povede prodat kousek, na který ne jenom já rád vzpomínám. To, že si zakládám na spolehlivém marketingovém plánu a perfektní přípravě nemovitosti se opět potvrdilo, když jsem na konci roku 2018 prodal byt v Jáchymově o 140.000 Kč dráž, než vůbec majitel požadoval.

V září roku 2018 mě kontaktoval klient s prosbou ohledně prodeje bytu. Jednalo se o byt 1+1, v horském městě Jáchymov, kde se podobné typy nemovitostí prodávají v rozmezí 600 – 850 000 Kč.  Velmi mu záleželo na tom, aby se nemovitost prodala do konce roku a za maximální možnou cenu. Ano, nemovitost byla po rekonstrukci, nová kuchyňská linka na míru, nová koupelna s prostorným sprchovým koutem, na podlahách kvalitní dlažba a v pokoji infrasauna s relaxačním lehátkem. To vše dávalo bytu obrovskou jedinečnost. Po několika minutách naší vzájemné schůzky jsme nastavily cenu těsně pod hranici jednoho milionu korun a to na částku 990.000 Kč s tím, že celý prodej nebude trvat déle než dva měsíce.

Ono prodat byt v Jáchymově někdy trvá několik měsíců a já jsem se zaručil, že kupce najdu do dvou měsíců a peníze budou na účtu majitele do konce roku! A co jsem vlastně udělal, tak zásadního, že se prodej uskutečnil a ještě jsem prodal o 140.000 Kč dráž?

Věděl jsem, že i přes konkurenční nabídky, které jsem si prošel na portálech, musím být výjimečný svou prezentací a důležité bylo si uvědomit, komu budu vlastně byt prodávat.

Ono totiž nějak nafotit byt a dát ho na web už bohužel úplně moc nefunguje.

Místní občané by nikdy nekoupili byt 1+1 za milion, nebo by mi trvalo delší dobu někoho takového vůbec najít. Obrovskou výhodou bytu je strategické místo pro lidi, kteří milují hory, lyže a turistiku. A na tom jsem postavil celou prodejní strategii.

Praha, Střední Čechy a Plzeň to je moje cílová skupina kam jsem chtěl dát vědět, že v Jáchymově se prodává byt, který je ideální právě pro turistiku, cykloturistiku a převážně pro lyžaře. A jak se dostat do všech těch měst? Nechal jsem si vyrobit prodejní banner s odkazem na perfektně zpracovanou nemovitost do které jsem zapsal všechny podstatné výhody, krásné fotografie, 3D půdorys, okolí apod. To vše jsem za pomocí firmy Lemitomedia nechal zacílit do vybraných měst s informací, že se bude konat den otevřených dveří nemovitosti. Chtěl jsem na jeden den, jednu hodinu dostat do bytu co nejvíce zájemců.

Když plánujete den otevřených dveří a máte den D, nesmíte udělat žádnou chybu, nebo každá chyba stojí peníze a poptávku, která se už třeba nemusí opakovat. Proto jsem vše měl opět připravené a nachystané do posledního detailu.

 

Na ten den jsem měl domluvené čtyři klienty (čtyři manželské páry). Dva klienti se na byt podívali, prošli si okolí domu, zeptali se na pár informací, vzali si propagační materiály a odešli. To je normální, nikdy se nestává, že všichni na prohlídce kupují, nebo dají rozhodnutí okamžitě. Spousta klientů, potřebuje čas, radu z rodiny, nebo se jenom jdou podívat na nemovitost, i když ví, že jí vlastně nekoupí. Často se taky stává, že ani jeden z páru nechce udělat to rozhodnutí a je třeba někdy na místě, rozhodnout za ně. Ano i takoví klienti chodí na prohlídky.

To rozhodně neplatilo u klientů, kteří na prohlídce bytu zůstali. Protože tady byl zájem u obou případů evidentní (už po telefonu, když jsem domlouval prohlídku, jsem tušil zájem). Jak si byt prošli a zeptali se na všechny důležité informace, tak první manželský pár se pousmál a povídá: ,, Nám se byt líbí a my ho chceme koupit“ na to druhý manželský pár: ,, Nám se byt strašně líbí a my ho chceme taky koupit“ No, ale já mám jenom jeden byt povídám J První pár nabídl vyšší cenu o 40 000 Kč s tím, že si myslel, že ho už nepřeplatí a tím pádem byt bude jejich. To co se, ale dělo se mi nestává zase tak často. Druhý pár z Prahy se pousmál a pán říká. ,,Když vy dáváte o 40 000 Kč víc, tak my k vašim čtyřicet tisícům přihodíme o sto tisíc víc“. A bylo Prodáno! Ještě ten den jsem s manželským párem uzavřel smlouvu o rezervaci a majitelé měli do konce roku peníze na svém účtu.

Teď si představte, že jste majitelem nemovitosti a zvoní Vám telefon, kde se ze sluchátka ozve – Dobrý den, u telefonu Martin Halámek, pane/paní ……..máme prodáno a to o 140 000 Kč víc, než jste chtěli! To je přesně ten okamžik, který prožíváte, když svou práci milujete. Věřte mi, že tato emoce, kterou jsem prožil, se nedá žádnou finanční částkou vyjádřit.

 

Jestli máte nemovitost, kterou chcete také prodat, neváhejte a ozvěte se mi. Rád Vám s prodejem pomohu.

Martin Halámek


Martin Halámek
Zpět do blogu

Další články

Jak si nenaběhnout při prodeji nemovitostí? Proč si najít schopného makléře

Pokud prodáváte nemovitost poprvé v životě, doporučujeme věnovat zvýšenou pozornost následujícím řádkům. Rád bych Vám přinesl základní informace. Především musíte vědět, že trh s nemovitostmi funguje turbulentně. Co platilo ještě nedávno, dnes už platit nemusí. Pokud se do takto náročného podniku chcete pustit a vycházíte ze zkušeností, o které se s Vámi podělil kolega z […]

20.2.2017 Martin Halámek
Daň z nemovitosti

Prodáváte nemovitost? Už nemusíte platit daň z převodu. Uhradí ji kupující

Belgie, Nizozemsko, Francie, Španělsko, Velká Británie nebo Česká republika. To jsou země, kde daň z nemovitosti při změně jejího majitele nehradí prodávající, ale kupující. V případě posledně jmenované země jde o horkou novinku, pravidla byla změněna v listopadu loňského roku. Od roku 2017 si tak Češi musí zvyknout na „daň z nabytí nemovitosti“. Jinak se […]

3.3.2017 Martin Halámek
Služby na hlídání katastru nemovitostí – vyplatí se?

Služby na hlídání katastru nemovitostí – vyplatí se?

Ukrást se dá leccos. Rohlík v samoobsluze, peněženka v přeplněné tramvaji, také kolo, pokud jej na ulici řádně nezajistíte řetězem. Ale dá se ukrást nemovitost? Určitě si vzpomenete na uhlobarona Ptáčka z Cimrmanovy hry, který se zajímá o budoucnost svého dolu. Ten říká: „Mladý pane, viděl jste někdy důl? To je díra v zemi, chodby […]

3.5.2017 Martin Halámek

Kontakt

Adresa:

Majakovského 508/12,
Karlovy Vary

Telefon:

+420 720 697 763

Email:

reality@martinhalamek.cz
Partner č.1
Partner č.2
Partner č.3